Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz

Husův pomník

Letos Martin přijel na bílém koni už o den dřív. Ve čtvrtek 10.11 do večera sice ty dva centimetry sněhu roztály, nicméně o počasí nám to vypovídá vše. Naplánován jsme měli Husův pomník v Záběhlicích. Tudíž si Pepa odložil auto na Ohradní, bylo něco před pátou. Dole v Žabce, jsme pořídili černého Kozla a vydali se směr Bohdalec. Pod Bohdalcem jsme vylezli na železnici a podél kolejí se vydali do Vršovického depa. Zde jsem před cca 21 lety s čerstvým výučním listem zapojoval v hale opravny lokomotiv šínovody. Specialitou zde bylo, že se používaly ke spojení hliníkové tuším M12 šrouby. Aneb pane, co jste zač ? Od ÉZtu natěrač. Taky ostatní budovy jsou mi povědomé. Nicméně až po podrobném zkoumání na fotkách. Udivilo mě, že i stará tesko šatna pořád stojí. Poté co jsme prošli setmělými Bohdaleckými ulicemi jsme přešli přes most nad odstavným nádražím. Zde jsme vystoupali nad jižní spojku, do území nikoho. Jmenuje se to tu Pod leskem. Lehce jsme přehodnotili plán výletu a zamířili do plánované číny. Ta se nachází v Jabloňové ulici. Zda se také nachází ten veliký věžák, co na něj koukám z okna a nevěděl jsem, kde je. Asijské bistro nám připravilo kuře na medu. Posilněni jsme se vydali opět do zimy. Najít Husův pomník nebylo úplně snadné. Byla už tma , ale nakonec jsme jej přece jen našli. Je vidět, že tu někdo tráví spousty času. Taky tudy kdysi vedla silnice. Podle map z 19. století na internetu usuzuji ,že spojnice do Strašnic. Potom jsme ještě pochodili Slatinami. Vyšli jsme u STK Bohdalec. Trošku jsme si tím doplnili místopis. Odtud potom rozkopanou Plynárenskou na Ohradní kde jsme ještě chvilku kecali ve Sprinteru dokud nám automatika nevypla světlo a nenaznačila, že je čas jít spát. Pepova dodatečná reakce : Co se týká patníků jakožto připomínka bývalé silnice se mi po prostudování map nejeví správná. Fotka
Historická mapa z 19.století
Bod č.1 je Husův kámen, další body kopírují silnice v okolí.
Fotka Nyní to samé ze současnosti s přenesenými body z historické mapy. Buď se jedná o ochranu před pádem do kolejiště, což by odpovídalo tomu, jak začíná svah těsně za patníky. Další co by nasvědčovalo této variantě je, že patníky jsou pouze ve vyšší části kopce. Rovněž se mi zdá velké převýšení. pokud by se jednalo pouze o místní cestu třeba pouze na kopec, tak si myslím že by neměla patníky.

Praha, neděle 13.11.2016 Mára